Klantenservice
Let op: Indien er een koop in of via de showroom tot stand is gekomen, is koop-koop en zijn de algemene voorwaarden en het herroepingsrecht niet van toepassing.
Nadat u uw bestelling heeft geplaatst, wordt uw bank volgens uw wensen samengesteld. Omdat de meeste banken speciaal moeten worden gemaakt, ligt de levertijd tussen zes en acht weken. Zodra wij weten wanneer uw bank of fauteuil binnenkomt, nemen wij direct contact met u op om een bezorgdatum af te spreken. Wij houden u per e-mail op de hoogte van de status van uw bestelling. Door de ruime keuzemogelijkheden is het bijna onmogelijk voorraden aan te houden. De rompen voor de banken en de poten zijn meestal wel op voorraad. Indien de klant niet aanwezig is op het afgesproken moment en tijdstip van levering, zal ter plekke telefonisch contact gelegd worden om de levering toch te laten slagen. Lukt dit niet, zal er een nieuwe afspraak gemaakt worden voor aflevering.
Bezorging is gratis in heel Nederland. Voor de Waddeneilanden berekenen wij uitsluitend de kosten van de overtocht. Bezorging in België en Duitsland geschiedt in overleg. Dit geld alleen voor woningen op de begane grond. Bent u woonachtig op de 1e verdieping of hoger? Dan zal er een meerprijs van € 50,- in rekening worden gebracht. Deze meerprijs geldt ook als er een lift aanwezig is. Indien de woning alleen middels een lift bereikt kan worden, dient de koper dit vooraf te vermelden bij de ondernemer. Verdieping en diepte maat lift moet bekend zijn bij de ondernemer. Indien er geen gebruik gemaakt kan worden van de lift in verband met het formaat van de bank wordt er bezorgd middels een buitenlift, deze kosten zijn voor rekening van de koper en bedraagt € 90,-.
Veilig bestellen en retour geven
Wij proberen alles heel transparant te houden. U kunt veilig bestellen via onze website, per e-mail, telefonisch of in onze showroom.
Betalen
Wij vragen geen aanbetaling, maar een contante betaling of middels internetbankieren. Ook kunt u betalen via PayPal of iDeal.
Annuleren
Zolang uw bank of fauteuil nog niet is geleverd, kunt u binnen een termijn van acht dagen uw bestelling kosteloos annuleren of wijzigen. Indien u uw bestelling annuleert ná deze termijn, bent u annuleringskosten verschuldigd. Die kunnen variëren van 25% tot 50% van het totaalbedrag.
N.B. Als u een fauteuil of bank buiten onze standaardstoffencollectie heeft besteld en u wilt deze retourneren, dan berekenen wij 50% compensatievergoeding. Het is immers een uniek artikel, waardoor doorverkoop moeilijker is. Deze kosten worden alleen berekend bij maatwerkproducten. Voor standaardproducten geldt dat u kosteloos een beroep kunt doen op het herroepingsrecht, zoals hieronder omschreven.
Herroepingsrecht
“U heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen.
De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt.
Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. U kunt hiervoor gebruikmaken van het door ons toegezonden modelformulier voor herroeping (PDF), maar bent hiertoe niet verplicht.
Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.
Gevolgen van de herroeping
Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.
U dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken.
Indien u zelf de goederen retourneert en terug verzend, zijn de directe kosten van het terugzenden van de goederen voor uw rekening.
Retouradres
Fabriekmeubels B.V.
T.a.v. Hans Gonggrijp
Berenkoog 14
1822 BJ Alkmaar
U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.”
Retourneren
Indien u niet tevreden bent, kunt u binnen veertien dagen na levering melden dat u het product wenst te retourneren. Wij halen het product dan binnen veertien dagen na de aanmelding bij u op. Dit kost u niets; u krijgt uw geld terug. Een uitzondering hierop is als uw bestelling maatwerk betreft en de fauteuil of bank niet in onze standaardstoffencollectie is besteld.
Het betaalde bedrag zal zo spoedig mogelijk, uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding worden teruggestort.
Let op: Indien er een koop in of via de showroom tot stand is gekomen, is koop-koop en zijn de algemene voorwaarden en het herroepingsrecht niet van toepassing.
Garantie
Uw aankoop valt onder de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten.Het product dient goed verpakt te zijn in karton en plastic zodat er geen water en vuil binnen kan dringen.
Het product dient overeen te komen met hetgeen de consument in de showroom heeft gezien. De kwaliteit mag daar niet van afwijken.
Tevens wordt er vijf jaar garantie gegeven op de romp en binnenvering. Deze extra garantie doet niets af aan de bovengenoemde wettelijke garantie.
Klachtenprocedure
Klachten product
Indien u een klacht heeft over de geleverde goederen dan kunt u contact opnemen met onze service desk op tel. 072-5616126. Binnen een termijn van veertien dagen komt onze serviceman bij u thuis om samen met u de klacht te beoordelen. In overleg met de klant wordt er een termijn bepaald om de klacht te verhelpen.
Klachten site
Wanneer u een klacht heeft over onze site in wat voor opzicht dan ook, dan nemen wij dit zeer serieus en zullen dit binnen 48 uur verbeteren en aanpassen.
Klachten service
Mocht u niet tevreden zijn over de afhandeling van uw klacht, of de benadering aan de telefoon, of het bezoek van uw klacht aan huis, geef dit dan direct door aan onze helpdesk. Wij zullen uw klacht serieus nemen en voor een passende oplossing zorgen binnen 48 uur. Komt u niet met de-bankenfabriek tot een passende oplossing, dan kunt u uw klacht indienen bij de geschillencommissie van Thuiswinkel. www.sgc.nl
Klachten levering
Is uw bestelling beschadigd aangekomen of is er wat beschadigd aan uw boedel of inboedel bij het naar binnen brengen van uw artikel? Neem ook dan contact op met de servicedesk onder tel. 0226-753104 en wij zullen met een passende oplossing komen binnen 48 uur.
Bent u niet tevreden met de afhandeling van uw klacht? Dan kunt u deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Tevens kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/).
Gratis stofstalen supersnel thuis
U kunt maximaal 3 stalen thuis bezorgd krijgen om uw keuze makkelijker te maken. Het betreft hier knip staaltjes van 5 x 5 cm. Ga naar het contact formulier en vul uw gegevens in met uw staal keuzes.Binnen 2 werkdagen heeft u de stalen in huis.
UITZONDERING:
Wij begrijpen dat onze banken zeer vriendelijk geprijsd zijn, waardoor we ook aantrekkelijk zijn voor studenten. We ontvangen dan ook veel stof sample aanvragen van scholieren. Helaas is gebleken dat er na een sample aanvraag niet wordt overgegaan tot bestelling/aankoop. Het is voor ons arbeidsintensief en kostbaar om stof samples uit te leveren, we zijn dan ook genoodzaakt geen aanvragen meer van studenten te behandelen. Ben je scholier/student en toch oprecht geïnteresseerd in onze stof samples? Neem dan gerust even telefonisch contact met ons op: 06-22 69 43 23
1. Kies een productcategorie (bankstellen, hoekbanken of fauteuils).*
2. Klik op het model dat u wilt hebben.*
3. Indien van toepassing, kies een afmeting (fauteuil, 2-zitsbank, 3-zitsbank et cetera).*
4. U ziet nu een afbeelding van het artikel in onze basisstof.*
5. Via het menu net onder de afbeelding kunt u een andere stof kiezen door erop te klikken. De bank verschijnt in de door u gekozen stof.*
6. Als u uw keuze heeft gemaakt, klikt u op ‘winkelwagen’.*
7. Wanneer u klaar bent, verschijnt het totaalbedrag in beeld en kunt u op de knop “afrekenen” klikken.
8. Op de afrekenpagina wordt u gevraagd om uw gegevens in te vullen.
9. U kunt kiezen tussen de betalingsmogelijkheden iDeal of PayPal.
10. Wij vragen geen aanbetaling en u krijgt meestal binnen één dag een bevestiging van uw bestelling via e-mail. Wanneer er iets nog niet duidelijk is, aarzel dan niet en neem contact met ons op.
Proef zitten
Ook bieden wij van de-bankenfabriek.nl u de mogelijkheid om de modellen te bekijken en te komen proefzitten. Hiervoor hebben wij een showroom die, op afspraak, zeven dagen per week van 9.00 – 22.00 uur is geopend. Voor het maken van een afspraak kunt u bellen met: 0226-753104.
U kunt ook komen proefzitten in onze fabrieksshowroom die is gevestigd in het HTC in Nieuwegein. Dit kan alleen op maandag en uitsluitend op afspraak. Aan dit bezoek zijn € 50,- showroomkosten verbonden. Ook hiervoor kunt u een afspraak maken via telefoonnummer 0226-753104.
Waarom de-bankenfabriek.nl
– webshop en showroom
– superkwaliteit banken en fauteuils
– nosagvering en polyester zitkussens
– topservice
– lage overheadkosten, dus goedkoper
– prachtige kwaliteitsstoffen
– snelle levering door het hele land
– interieuradviseur aanwezig
– gratis proefstalen
Onderhoud van je bankstel
U wilt natuurlijk uw fauteuil of bank lang mooi houden om er jaren van te kunnen genieten. Dit vraagt om dagelijks onderhoud door de bank af te stoffen of schoon te zuigen. Daarnaast kunt u kiezen voor ons vijfjaren-Fixx-vlekgarantieplan. Hiermee voorkomt u dat er vloeistoffen en vetten in de stof dringen, want u kunt ze makkelijk verwijderen. Gebruik bij het schoonmaken alleen gedestilleerd water om waterkringen te voorkomen. U kunt hiervoor ook water koken en af laten koelen, om de kalk uit het water te verwijderen.
Heeft u nog vragen over het onderhoud, neem dan contact met ons op. Stuur een e-mail naar info@fabriekmeubels.nl, of bel 0226-753104.
Omdat de stoffen voor de bekleding van onze meubels zijn gemaakt van 100% polyester, zijn ze makkelijk te onderhouden en bovendien zeer kleurecht. Tegen een meerprijs kunt u overigens ook kiezen uit meer dan 100.000 andere stoffen, buiten onze vaste collectie.
Hoe plaats ik een bestelling?
Hieronder wordt stap voor stap beschreven hoe u een bestelling voor een bank of fauteuil moet plaatsen.
1. Kies een productcategorie (bankstellen, hoekbanken of fauteuils).*
2. Klik op het model dat u wilt hebben.*
3. Indien van toepassing, kies een afmeting (fauteuil, 2-zitsbank, 3-zitsbank et cetera).*
4. U ziet nu een afbeelding van het artikel in onze basisstof.*
5. Via het menu net onder de afbeelding kunt u een andere stof kiezen door erop te klikken. De bank verschijnt in de door u gekozen stof.*
6. Als u uw keuze heeft gemaakt, klikt u op ‘winkelwagen’.*
7. Wanneer u klaar bent, verschijnt het totaalbedrag in beeld en kunt u op de knop “afrekenen” klikken.
8. Op de afrekenpagina wordt u gevraagd om uw gegevens in te vullen.
9. U kunt kiezen tussen de betalingsmogelijkheden iDeal of PayPal.
10. Wij vragen geen aanbetaling en u krijgt meestal binnen één dag een bevestiging van uw bestelling via e-mail. Wanneer er iets nog niet duidelijk is, aarzel dan niet en neem contact met ons op.
Veel gestelde vragen
Wellicht heeft u nog vragen die niet hieronder vermeld staan. Neem dan contact op via 072-5616126 of e-mail ons: info@fabriekmeubels.nl. Wij staan elke dag klaar om uw vragen te beantwoorden en helpen u graag.
Vragen
Kan ik andere poten onder de banken krijgen?
Antwoord: Ja, u kunt kiezen voor een andere kleur; via onze unieke configurator kunt u uw eigen kleur kiezen. Ook kunt u kiezen voor metalen poten.
Kan ik ook een eigen stof krijgen?
Antwoord: Ja, u kunt zelfs een ingezonden stof erop laten stofferen, mits deze effen is. Een stof met een patroon kunnen wij niet verwerken. Daarnaast bieden wij in onze showroom een zeer uitgebreide collectie stoffen aan, meer dan 100.000 soorten.
Kan ik de afmetingen van de bank of fauteuil laten aanpassen?
Antwoord: Nee, dit is helaas niet mogelijk, omdat onze machines ingesteld staan op vaste maten.
Heeft mijn bank dezelfde kleur als het staaltje dat ik heb toegezonden gekregen?
Antwoord: De kleur kan iets afwijken, omdat het proefstaaltje van een stalenbundel komt en elke rol stof apart wordt gekleurd. Dit komt echter nauwelijks voor.
Kunnen modulaire elementen ook worden aangepast?
Antwoord: Bij het model Hyacinth, Dahlia en het model Anemoon kunt u met zestien verschillende elementen uw bank zo samenstellen, dat deze altijd in de ruimte past. Verdere aanpassingen zijn niet mogelijk.
Is de stof bij een bank met losse kussens wasbaar?
Antwoord: Ja, en nee. Sommige stoffen kunt u wassen en andere moeten worden gestoomd. Dit vind u onder de I van informatie over de stof.
Kan ik met mijn auto parkeren bij jullie?
Antwoord: Ja, u kunt bij ons geheel gratis voor de deur parkeren.
Hoe ver is jullie showroom van het station?
Antwoord: Mocht u met de trein willen komen, dan kunt u vijf minuten voor aankomst bellen. Wij halen u dan op van station Alkmaar-Noord en brengen u naar onze showroom.
Hoe dien ik een klacht in?
Antwoord: Mocht er onverhoopt toch iets mis zijn gegaan met het transport of tijdens de productie, dan kunt u telefonisch contact met ons opnemen via 072-5616126. Ook kunt u ons een e-mail sturen met foto’s waarop duidelijk te zien is wat er aan de hand is. Wij nemen dan direct contact met u op om tot een passende oplossing te komen.Wij begrijpen dat veel mensen voorzichtig zijn met het verstrekken van persoonlijke gegevens over het internet, zeker wanneer het gaat om creditcardgegevens. Daarom benadrukken wij dat alle informatie die u geeft door ons met de grootst mogelijke zorgvuldigheid wordt behandeld.
Kan de levertijd uitlopen?
Antwoord: Een vertraging van de levering kan soms voorkomen, doordat er bijvoorbeeld productieproblemen zijn. Indien dit het geval is, wordt u tijdig op de hoogte gesteld met een aangepaste levertijd. Door de vakantieperiode, die vaak valt in de maand augustus, kan de levertijd drie weken uitlopen.
Hoe wordt er geleverd?
Antwoord: Alles zit perfect verpakt in karton en plastic met bescherming rondom de poten. Het is wel de bedoeling dat de klant helpt om de bank of fauteuil naar binnen te brengen, de chauffeur is namelijk alleen bij levering van het product. De bank wordt ter plekke uitgepakt en er komen vilten doppen onder de poten om beschadiging van uw vloer te voorkomen. Wij zijn milieubewust en doen aan duurzame afvalscheiding. Karton en plastic wordt meegenomen om daarna op de juiste wijze verwerkt te worden.
Wordt er in het weekend geleverd?
Antwoord: Nee, wij leveren van maandag tot en met vrijdag.